• Gratis fragt ved køb over 999 kr.
  • Vin som er personligt udvalgt
  • Levering 1 - 2 hvedage

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos Wendelbovin.dk

Wendelboblomster ApS  - Ny Kærvej 25 - 9000 Aalborg - DK

Tlf. +45 98124212

salg@wendelbovin.dk
 

Generelle betingelser:
 

** OBS Vi gør opmærksom på at man skal være 18 år for at købe vin og spiritus

og at vi til enhver tid kan forlange at se billede ID **
 

Ordrer modtages hele døgnet, alle ugens dage i netbutikken på www.wendelbovin.dk
 

Levering af ordrer sker enten via Bring eller GLS

Fragtprisen med Bring er følgende.:

* Levering til pakkeshop kr. 29,00 (ved køb for under kr. 129 er fragten til pakkeshop kr. 39,00)

Fragtprisen med GLS er følgende.:

* Levering til pakkeshop kr. 29,00 (ved køb for under kr. 129 er fragten til pakkeshop kr. 39,00)

* Levering til erhverv kr. 40,00

* Levering med GLS til privat adresse kr. 55,00

Sidste frist for bestilling med levering af Bring er kl. 13.00 - så er pakken fremme næste hverdag.

Sidste frist for bestilling med levering af GLS er kl. 13.00 - så er pakken fremme næste hverdag.

På ikke lagervarer er der normalt en leveringstid på 2 - 3 arbejdsdage.


Du vil som kunde blive underrettet om evt. restordrer.


Forbehold

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at

informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig

med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Ved forsendelse til udlandet må man påregne ekstra fragtomkostninger.


Betaling

Følgende betalingsmåder er mulig ved handel hos Wendelbovin.dk

* Dankort / Visa Dankort

* MasterCard
 

Reservation af beløb
 

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene

reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.wendelbowin.dk
 

Brug af gavekort

 

Ved brug af gavekort eller rabatkoder på www.wendelbovin.dk  kan der kun benyttes et gavekort eller

en rabatkode pr. ordre. Har man flere gavekort eller rabatkoder, skal disse bruges på separate ordrer.
 

Hvornår trækker vi pengene?
 

Efter gældende regler for betalingskort på Internettet, trækker vi først pengene fra din konto når vi

sender pakken. Du kan altså roligt bestille en vare med længere leveringstid end normalt, lægge forudbestillinger

osv. uden at være bekymret for, at vi trækker pengene, før pakken bliver sendt.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Wendelbovin har også en fysisk butik, hvor det er muligt at afhente varer.
 

Forretningsbetingelser
 

Wendelbovin.dk  ejes og drives af wendelboblomster , CVR-nr. 45341399 og er etableret i 2025 på

adressen

Ny Kærvej 25, 9000 aalborg

Tlf. 98124212 - E-mail: salg@wendelbovin.dk
 

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder ved køb af varer på www.wendelbovin.dk til levering i

Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet er aftalt.

Bestilling og betaling

www.wendelbovin.dk er åbent 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle.

For at handle på www.wendelbovin.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort,

som vi accepterer.
 

Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet dine

forældres eller værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Samtidig erkender du,

at du er bekendt med, at man skal være 18 år for at købe vin og spiritus og at Wendelbovin til enhver

tid kan forlange at se id her på.

Ved betaling med bankoverførsel (forudbetaling) er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen - læs

her hvorfor..
 

Der tages ikke gebyr for betalingen på wendelbovin.dk

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved handlen.
 

Selve købet
 

Du vælger de varer, du vil købe og lægger dem i "indkøbskurven".

Du kan helt frem til selve betalingstidspunktet rette indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende

tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Fragten vil først blive udregnet, når du er helt klar til at betale og afhænger af den valgte fragtform.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "gå til kassen", hvor du indtaster følgende informationer:

* Navn

* Adresse

* Telefon nummer

* E-mail
 og du kan herefter vælge betalingsform og fragttype.

Du kan ændre indholdet af kurven helt frem til betalingen, herefter trykker du på "bestil og betal".

Derefter kommer du frem til betalingen, hvor du indtaster dine kortoplysninger og ordren vil

herefter blive sendt til Wendelbovin.

Forbehold for prisfejl:

Vi tager forbehold for eventuelle tastefejl, prisfejl eller tekniske fejl i webshoppen. Hvis en pris er åbenlys forkert, forbeholder vi os retten til at annullere ordren.
 

Levering:

Samlet køb for over kr. 499,00 leveres fragtfrit (inden for DK med GLS / Bring til pakkeshops).

Alle ordrer leveres normalt inden for 1-2 hverdage, hvis de er angivet som værende på lager.

Varer der er angivet med ikke lager eller levering 2-3 dage, leveres så hurtigt som muligt efter

afgivelse af ordren.

Hvis en vare ikke kan sendes med den valgte transportør, enten pga. størrelse eller den strider imod

de gældende regler hos den valgte transportør, vælger Wendelbovin en anden transportør - du vil som

kunde få besked herom og det vil ikke påføre dig som kunde yderligere omkostninger.
 

Fortrydelsesret for vin og spiritus

Som forbruger har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dog gælder der særlige regler for fødevarer og drikkevarer som vin og spiritus, da disse varer kan forringes eller forældes hurtigt.

Hos wendelbovin tilbyder vi 14 dages fortrydelsesret på uåbnede flasker af vin og spiritus. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du modtager dine varer.

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du inden for 14 dage fra modtagelsen give os besked via e-mail på salg@wendelbovin.dk eller telefonisk på 98124212

For at kunne returnere en vare skal flasken være uåbnet og i samme stand som ved modtagelsen. Du skal selv afholde omkostningerne ved returneringen. Vi anbefaler, at varen sendes retur i den originale emballage for at undgå skader under transport. Gem evt. postkvitteringer som dokumentation for forsendelsen.

Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelse, refunderer vi købesummen til det betalingskort, der blev anvendt ved købet, medmindre andet er aftalt. 

Vi modtager ikke returvarer sendt pr. efterkrav.

Returnering skal ske til følgende adresse:
Wendelbovin.dk
Ny Kærvej 25
9000 Aalborg

Ønsker du at returnere varen personligt, kan dette ske på ovenstående adresse inden for vores åbningstider.

Denne fortrydelsesret påvirker ikke dine rettigheder i forhold til reklamation over eventuelle fejl og mangler ved varen.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket

betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 

Eller indsende nedenstående udfyldt
 

OBS!! Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage din vare uden at give os tydelig besked

herom.

***********
 

Til Wendelbovin, Ny Kærvej 25, 9000 Aalborg

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min

købsaftale om følgende vare

_______________________________________________________________________

Wendelbovin I/S

Ny Kærvej 25 – 9000 Aalborg

www.wendelbovin.dk info@legbilligt.dk – Tlf. 98124212
 

Bestilt d. _____________________modtaget d. _____________________________

Navn.:__________________________________________________________________

Adresse.:_______________________________________________________________

Underskrift.:____________________________________________________________ (kun hvis

den sendes som brev)

Dato.:_____________
 

Ved fortrydelse af købet, skal varerne tilbageleveres til:

Wendelbovin I/S

Ny Kærvej 25

9000 Aalborg
 

Dokumentation for dit køb
 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Dette vil det lette ekspeditionstiden, når vi modtager varen.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en

værdiforringelse som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du fortryder hele dit køb, refundere vi også de leveringsomkostninger du har betalt for den billigste standardlevering.
 

(dog ikke ekstraomkostninger, som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den

billigste form for standardlevering som vi tilbyder).

uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har

modtaget meddelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du har benyttede ved

den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 

Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du har brugt ved købet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da

har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 

Reklamation - hvis der er noget galt med varen
 

Når du handler på wendelbovin.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangel reglerne. Det betyder at du enten kan få en

mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge

af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 

Du skal altid reklamere indenfor "rimelig tid" efter at du har opdaget manglen ved varen.

Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter at fejlen blev

opdaget.

Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være

rettidig.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til salg@wendelbovin.dk eller telefonisk på 98124212

mellem

kl. 08 - 17.30 på hverdage samt lørdag fra kl. 10 - 14.00
 

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser fra os.

Varen skal sendes til

Wendelbovin I/S

Ny Kærvej 25

9000 Aalborg
 

Vi modtager kun pakker sendt direkte til adressen

Når du returnerer en vare, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Medsend en kopi af din købsfaktura.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os

I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til

returnering af varen efter undersøgelse.

Ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til kr. 250,00 for undersøgelse af varen.
 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
 

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til

dig.
 

Personoplysningerne registreres hos Wendelbovin ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne

slettes.
 

Hvis du har oprettet dig som bruger, beholder vi dine oplysninger i systemet udover de fem år.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.

Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne

formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en

tilstrækkelig beskyttelse.
 

Den dataansvarlige på www.wendelbovin.dk er Brian Badstue Kirk

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi

pligt til at slette dine persondata,

hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er

nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du

mener, at dine persondata bliver

behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: salg@wendelbovin.dk
 

Cookies

Ved at benytte www.wendelbovin.dk accepterer du, at vi bruger cookies.

En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der

sker under dit besøg,

og for at kunne genkende computeren.

En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Du kan til enhver tid slette cookies fra din

computer - hvordan afhænger af din browser.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.wendelbovin.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på salg@wendelbovin.dk eller

på tlf. 98124212

Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til forbrugerstyrelsen

Nævnenes Hus på følgende adresse:

www.naevneneshus.dk eller til

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2 - 8800 Viborg

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og

højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21/3-2025